הפתרון המקורי של זוהר לבחירות שלישיות

איתי גדסי No Comments on הפתרון המקורי של זוהר לבחירות שלישיות

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר הגיש שני חוקים שלטענתו יכולים לפתור את המצב הפוליטי – לקצר את הימים המתחייבים בחוק ל-45 בלבד ולבטל את יום השבתון: "יום השבתון בבחירות אינו הכרחי ומטיל עומס כלכלי על מעסיקים שלמעשה מממנים שבתון זה"

ח"כ זוהר צילום: הדס פרוש, פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשל המצב הפוליטי והסיכוי כי מדינת ישראל תיגרר למערכת בחירות נוספת, הגיש יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר שני חוקים שלטענתו יכולים לזרז את פתרון הפלונטר: האחד לקצר את הימים ל-45, והשני לבטל את יום השבתון.

בדברי ההסבר לחוק כתב זוהר: "המצב אליו נקלעה מדינת ישראל, כאשר במשך קרוב לשנה לא הוקמה ממשלה גורם לקיפאון בתחומים רבים במשק הישראלי והתמשכות המצב עלולה לגרום לנזק כבד עוד יותר".

לדבריו, חוק יסוד הממשלה מקצה 90 יום מיום הודעת הנשיא כי אין אפשרות להגיע להרכבת ממשלה ועד לתאריך קיום הבחירות.
על כן, מוצע בזאת לקצר את משך התקופה מ-90 ל-45 יום, על מנת לצמצם את הפגיעה במשק הישראלי ובציבור הישראלי ולהביא להקמת ממשלה חדשה בהקדם.

זוהר טוען עוד, כי עלותו של יום שבתון במשק הישראלי הוא כחמישה מיליארד שקלים, מוצע בזאת לבטל את יום השבתון ביום הבחירות על מנת לחסוך למשלם המיסים עלות זו.

"בנסיבות שנוצרו, כאשר מתקיימות מערכות בחירות יותר מפעמיים בשנה, יום השבתון בבחירות אינו הכרחי ומטיל עומס כלכלי על מעסיקים שלמעשה מממנים שבתון זה", אומר זוהר לסיום.

יצוין כי יום שבתון בבחירות אינו נהוג בעולם וטרם הוכח כי שבתון ביום זה מעלה את שיעור ההצבעה.



0 תגובות